Saturday, November 8, 2008

Helah si dia menduga keserasiann

1.I love you sampai bila2

Kamu mengenalinya di sebuah majlis dan hubungan antara kamu walaupun baru,terjalin tetapi begitu mudah mesra dan serasi.Bagaimanapun,adakah kamu akan merasai situasi yg sama sekiranya kamu berada di tempat yg berbeza?Oleh itu,bagi mengetahui sama ada kamu dan si dia benar2 sesuai serta mampu bertahan sehingga ke akhir hayat,mungkin si dia akan membuat membuat kerja gila! Si dia bukannya mengajak kamu ke pesta taman,menoton wayang,ataupun ke pusat peranginan.Sebaliknya si dia mungkin mencadangkan satu aktiviti yg berbeza tidak kamu gemari seperti camping atau memancing.

Cadangan:Jgn terus merungut,sebaliknya kamu perlu tersenyum,bersabar,cuba menggangukkan kepala tanda setuju serta kamu juga blh katakan yg kamu memang tidak sabr utk bersamanya.Jgn memberontak dan fikirkan..suatu hari nanti akan tiba giliran kamu pula utk menduga si dia.

2.Wang,wang,wang
Lelaki memang suka mendua utk mengetahui sama ada buah hatinya seorang yg berkira atau tidak?Utk menduga keikhlasan kamu,mereka mungkin akan membuat beberapa helah..misalnya ketika keluar mkn mlm,tiba2 si dia baru perasan dompetnya tertinggal d rumah.Di sini mereka ingin meliat,apakah kamu kedekut ataupun sanggup menawarkan diri utk meminjamkan wang bagi membayar makan mlm kamu itu.

Cadangan:Kerana sayang,kamu perlu berkorban walaupun hakitkatnya kamu seorang yg agak berkira dan sedikit kedekut.hahahahah....

3.Ayat2 cinta
Kisah cinta palsu yg pernah dialami oleh si dia membatkan si dia begitu bimbang dan sukar utk memberi harapan pada cinta yg baru.Utk menguji kesetiaan dan kejujuran kamu,mungkin si dia akan meminta bantuan org lain utk cuba'mengayat'kamu dgn ayat2 cinta yg blh membuatkan hati kamu menjadi cair.Jika kamu memberi balasan dan melayan setiap sms atau panggilan yg di byat,ini memang Sah! Kamu adalah kekasih yg tidak blh di percayai.Namun jika sebaliknya,aduhai..si dia harus berbangga kerana mempunyai kekasih hati yg setia pada cinta yg satu.Tapi, utk menunjukkan sejauh manakah kejujuran kamu,tidak salah jika kamu mengadu kepada si dia perihal 'lelaki misteri'yg menggangu hidupmu itu.

Cadangan:Balas sms tersebut dgn ayat"maaf saya tak berminat"

4.Serasi dgn kawan2nya
Sikap sang kekasih yg tidak suka bercampur dan tidak 'sekepala'dgn kawan2 blh mencetuskan situasi tidak selesa dalam perhubungan kamu dan sidia.Oleh itu,utk menduga sama ada kamu ini blh di bawa "ke majlis" atau tidak,si dia akan mempelawa kamu keluar mkn bersama kawan2 sepejabat,sekolej atau serumah dengannya.Jika kamu menunjukkan reaksi kurang senang,bermasam muka,cuba mengelak,merajuk,atau bersikap seperti kera sumbang ketika bersama mereka.Ternyata kamu bukanlah pasangan yg serasi. Jika sebaliknya horrey!Si dia beruntung mendapat kekasih seperti kamu.

Cadangan:Jika si dia merancan utk mengundang beberapa org rakannya,tidak salah jika kamu menghubungi kawan2 kamu utk serta.

5.Lakukan kelainan
Bolehkah kamu lakukan kelain dalam perhubungan?Biarpun si dia sudah melamar kamu utk menjadi kekasih hatinya,namun ia bukan bermakna kamu sudah berjaya memikat hatinya.Apatah lagi kamu ini seorang gadis yg pemalu dan pendiam..utk menduga sama ada kamu sang kekasih yg membosankan atau sentiasa mempunyai idea baru utk melakar kasih,mungkin si dia akan bersikap selamba,marah2 dan membosankan saat keluar bersama kamu,dgn harapan kamu akan memulakan segalanya..hmm,jika ia terjadi..kamu jgn pula'berlawan masam' denganny,sebaliknya cuba sedaya mungkin utk membuatkan si dia kembali tersenyum dan mesra.

Cadangan:Belikan kek,bunga atau coklat..segala perancangan haruslah teratur dan teliti.Buat kejutan dan pasti si dia teruja


No comments: