Friday, October 24, 2008

kuiz kamu & kehidupan ambil kertas and pen n jawap tah soalan ani k

1.Bagaimana kesihatan fizikal kamu?

a.saya sentiasa bertenaga serta tiada masalah kesihatan.Saya yakin dapat mengurangkan berat badan dalam masa terdekat ini.

b.saya mungkin mempunyai sedikit masalah tetapi saya mampu hadapinya.

c.Mungkin saya mempunyai sedikit masalah kesihatan.Biasalah manusia.

2) Jika kawan mengajak kamu menyertai pertandingan bola keranjang,kamu akan

a.memberi komitmen dan menghabiskan permainan

b.Rela menjadi pemain simpanan

c.Duduk di rumah,itulah yg terbaik

3) jik kamu memenangi percutian yg semua perbelanjaannya di tanggung,adakah kamu akan pergi?

a.Sudah pasti.Inilah peluangnya.Saya akan membeli pakaian renang baru.

b.Saya akan pergi dan enjoy tetapi tidak mahu di ambil gambar atau di lihat berpakaian renang,apalagi terserempak dengan orang di kenali

c.Mungkin di berikan kepada orang lain.Tidak mungkin saya menayangkan badan berpakaian renang.

4)Bagaimanakah kamu menilai kemampuan diri dalam kegiatan seperti kelas menari,membetulkan peralatan elektrik di rumah,bertukang atau berkebun?

a.Saya todak pandai dalam semua itu tetapi tetap akan mencuba.

b.Saya seorang yg cuai dan lembap.Kegiatan seperti itu mudah membuat saya cepat berputus-asa

c.Kelas menari?No way. semua itu tidak mungkin.Harus membazirkan masa

5)Anggapan pasangan terhadap diri kamu?

a.Si dia mencintai saya kerana diri saya dan tidak kisah dengan bentuk badan saya

b.Saya mencuba sedaya upaya untuk nampak cantik pada mata kekasih tetapi tidak tahu jika si dia tertarik atau tidak

c.Si dia sememangnya mempunyai masalah dengan bentuk badan saya.Mungkin dia berasa jijik terhadap saya

6)Hubungan kekeluargaan saya...

a.Baik.Kami sentiasa melakukan kegiatan bersama,sama ada lasak atau tidak.

b.Boleh tahan.kami banyak menonton televisyen bersama.

c.Saya jarang berjumpa dengan mereka.

7) Bagaimana kegiatan sosial kamu sejak lima tahun lepas?

a.Giat dan menyeronokkan.

b.Saya jarang menyertai sebarang kegiatan.Mungkin saya lebih selesa di rumah

c.kegiatan apa?

8)Adakah kamu bahagia dengan apa yang kamu kecapi?

a.Semestinya.Saya bahagia bersama orang di sekeliling dan di tempat belajar.

b.Saya belum kecapi apa yg diingini tetapi mungkin satu hari nanti

c.Tidak.Saya berasa tertekan dan tidak dihargai

9) Bagaimana kamu di tempat belajar atau kerja?

a.Saya sentiasa terbaik dalam apa yg saya buat dan yakin dgn bakat sendiri.

b.kerja makin bertambah san saya tidak tahu bagaiman menghadapinya

c.Saya merasakan seperti ramai tidak berpuas hati dengan saya.

10) Bagiamana kamu menguruskan kewangan?

a.Saya belajar,berkerja dan menyimpan sedikit wang.Saya akan bersara dengan gembira pada umur 55 tahun

b.Saya tidak pandai merancang kewangan. Mungkin saya patut lebih bertegas dalam hal ini.

c. Saya berkerja tetapi banyak berhutang. Bagaimana?

11.) Apabila memikiran hal kehidupan...

a. Saya sayang keluarga dan kawan.hidup mungkin tidak sempurna tetapi saya bersyukur.

b. Apa yg saya mahu belum lagi di capai.Saya tidak tahu arah tujuan saya.

c.Segalanya merungingkan saya.Saya harap dapat menukar kehidupan saya dgn orang lain

lepas kamu jawap soalan ani ani tah jawapannya

No comments: