Monday, August 2, 2010

first of all pasal login d dlm facebook

Yeah first of all pasal login d facebook yg making the money matters aiyaaa nasib jua kuat iman ku kenapakan drg ato inda berpikir kann,aku takut bahh kana tuntut duit ato gilax kali mun kan d tuntut if kitani brankup malassss ku muh lagipunn i dah baca dah ia punya article

like this

Jangan mudah terpedaya
Skim cepat kaya – Infinity Downline
Jun 26, 2010

Baru baru ani heboh lagi tentang skim cepat kaya yang bergelar Infinity Downline. Dari yang saya baca, skim ini sangat hebat bunyinya. Tidak seperti skim lain yang mencuba sedaya upaya untuk menyembunyikan dan menafikan matlamat mereka untuk mengaut keuntungan dengan cara yang di haramkan islam (skim piramid atau skim cepat kaya). Tapi ini mungkin kerana skim ini berasal dari negara bukan Islam iaitu Amerika Syarikat. Mereka tidak perlu bimbang dengan hukum hakam.

Modus operandi skim ini sama sahaja; cari downline, kita dapat untung. Yang membuatkan ia unik, mereka tidak mengenakan admin fee, 100% kutipan dari downline adalah milik upline. Dan yang lebih hebat lagi, downline mesti mengekalkan pembayaran tetap setiap bulan. Ini bermakna setiap orang yang berada dalam skim ini akan mendapat keuntungan setiap bulan! Semakin ramai rekrut, semakin banyak lah keuntungan bulanan.

Akan tetapi, sehebat mana pun mana-mana skim piramid di dunia ini, ia tidak akan kekal. Kerugian dari skim piramid ini ada saya terangkan di dalam artikel saya yang lalu. (Penjualan Kad Kredit Visa)

Tetapi berterus terang saya katakan, saya memang tidak meneliti atau membaca website mereka dengan bersungguh-sungguh kerana memang saya tidak berminat langsung. Jadi, saya mohon maaf jika skim mereka adalah lebih hebat lagi sebenarnya sehingga mampu mengatasi masalah kehabisan downline.

Hebat atau tidak hebat pun, skim sebegini tetap haram di sisi Islam kerana ia berasaskan riba. Sila baca artikel saya tentang pandangan Islam terhadap skim sebegini untuk keterangan lebih lanjut.

Definasi skim cepat kaya dari Wikipedia:

A get-rich-quick scheme is a plan to acquire high rates of return for a small investment. Most such schemes promise that participants can obtain this high rate of return with little risk.

Most get-rich-quick schemes also promise that little skill, effort, or time is required.

Posted by anti-scam
Filed in Uncategorized
5 Comments »
5 Responses to “Skim cepat kaya – Infinity Downline”

1.
memang haram! Says:

Julai 5, 2010 at 1:00 am

I got this from one member of infinity downline. ia cakap ID not haram pasal follow these.

1) Produk yang harus dibeli dengan tujuan untuk menggunakan produk, bukan hanya sebagai helah untuk memenuhi aturan Syariah.
- nada ni! urang masuk psl duit nya. bukan untuk pakai productnya.haha. cuba interbiew durang ah. nada dorang tau papa kali psl produknya ah.

4) Komisen yang harus didasarkan pada nilai produk yang dijual, bukan pada jumlah rekrut yang dilakukan.
- aha. dalam ID mun nada rekrut nahada kamu belurih usin.

5) Tidak harus ada sasaran penjualan untuk memperolehi komisen.
- lagi. uang susah atau palui akan jadi sasaran.

7) Skim perniagaan piramid adalah jelas haram.
- memang jelas ID is a piramid skim. patutnya point satu ani dan cukup ni untuk tutup buku.

pandai kamu ani manipulate urang eh.

n then pasal about dina


Kenapa Dina akhirnya inda mampu membayar semula pelabur-pelabur nya? Kerana mereka menggunakan duit pelabur yang baru masuk untuk membayar pelabur yang sebelumnya. Kerana ani tah program yang tujuan utama nya adalah untuk merekrut member inda akan bertahan lama. Sebab ani tah jua banks and other legitimate investment i...nda akan membayar tani lebih dari 20%, apa tah lagi 100%.


So my comment is aku inda mahu berlaburrr duit d mana website bahaya uhh rugi ooo :S kalau rugi sapa jua membyar kannn,berhutang d sini sana menggadai maruah sana sini tapi inda memikir keluarga yg tersyg berpikirlah dulu sebelum bertindak :)

No comments: