Tuesday, August 10, 2010

kisah mata pelajaran matematik

Di sebuah sekolah rendah Kg Melaka seorang guru sedang
mengajar mata
pelajaran matematik. Tiap kali dia mengajar, dia tengoksalah
seorang anak murid dia asyik meludah dekat tapak tangan kemudian gosok dekat kepala.
Hari-hari guru ni perhatikan tabiat anak muridnya itu, satu hari dia tanya.

Guru: Atan! datang depan sini.
Atan: saya datang cikgu.
Guru: tiap kali saya mengajar, saya lihat awak ludah tapak
tangan kemudian sapu dekat kepala awak, mengapa awak buat macam tu?
Atan: saya tak faham matematik cikgu !! saya buat macam ni
supaya apa yang cikgu ajar senang masuk dalam otak saya.
Guru: siapa yang ajar Atan macam tu?
Atan: emak saya, cikgu.
Guru: apa yang emak cakap?
Atan: cikgu, bila malam saya tidor dengan ayah dan emak saya,
lampu semua tutup, saya dengar emak saya cakap dengan Ayah
saya......
"KALAU SUSAH-SUSAH NAK MASUK, SAPU AJER AIR LUDAH TANGKEPALA
TU...BARULAH SENANG MASUK!!!"
Guru: ????????????

No comments: