Monday, August 9, 2010

guys bagi pandangan kamulah bagi pendapat kamu,aku hanya sekadar meluahkan ja apa dlm fikiran ku :)

assalamualaikum guys patutkah kalau mcm lyke me berkahwin kali utk ke dua?tapi dlm fikiran ku mcm2 berlaku contohnya lah ada hamba allah namanya mimi bkn nama sebenarnya..ia kahwin kali ke dua tapi kan hidupnya penuh terseksa penuh derita daripada perkahwinan pertama...sampai ia ni bunuh diri kerana lakinya toh perlakukan ia mcm sampah..apakah patut sebgini rupanya dlm alam rumah tangga ku nanti??hanya allah mengetahui segala jawapannya ni aku berdoa semoga hamba allah ani terselamat daripada keseksaan lakinya toh..Dulu bkn main tyme couple hidup semati melafazkan i love u, love me,i jump u jump,tapi after kahwin ya allah betapa seksanya hamba allah itu menderita kerana lakinya toh ntahlah mana silap toh aku kurang pasti..yg pasti lah mcm status lyke me hanya perlu kasih sayang n penuh dlm bimbangan dlm hal ehwal hidup n ugama ..hmm iatah aku inda kahwin sampai bila2 hahahahaha bkn apa nyamu hanya beberapa pentng ku tanya pada diri sendiri

1)bahagia kah hidupku kalau ku bersuami nanti?
2)pandaikah suamiku membimbing kami anak beranak d akhirat nanti?
3)adakah ia akan berubah pada suatu saat nanti?
4)if ku berumah tangga apakah laki ku akan setia pada ku nanti sampai nyawa terakhir ku??
5)adakah ia akan menerima anak ku nanti n mcm mana nanti keluarganya tidak menerima kehadiran kami?

Guys walaupun pahit walaupun menderita hidup mcm aku ani tapi aku paksa harungi bersama anak2 ku,memang aku terlintas nak kahwin tapi udah ada kejadian mcm ani aku batal niatku..fuhh bkn apa aku takut menghadapi situasi mcm ani kesianlah family2 mengambil berat tentang kitani..apa tah lagi sepupu2 ku ani..diaorang semua ambil berat tentang aku..then one question inda kau kahwin lagi jah?jawapan ku ntahlah lau ada jodoh adalah lau nada jodoh nadalah jara dah ku kan kahwin2 ani bkn apa takut inda akan sampai ke akhir hayat... mcm my parents diaorang tabah menghadapi ujian daripada allah walaupun ada hasad dengki... diaorang tabah n sabar hanya kami ja tahu what happen with my family..hanya me ja yg tahu betapa sakitnya betapa pertinya kami mengharungi sama2,me bkn nya salah kan takdir,me bknya melawankan takdir tapi tuhan menguji me setakat mana ku mampu barang2 cani,tapi terus terang sebagai kaum hawa aku memang lamah selamah2nya berbanding dgn apa yg kamu liat aku apa yg kamu kenali aku....

Ani kenyataan lah bkn ku reka2 story setiap manusia have a story tersendiri ani hanya sekadar renungan n pandangan kamu lah aku hanya menerima pendapat kamu ok....full of story memang menyedihkanlahh cerita ku ani :)

· plss bagi pandangan no matter what sal ani lah ku mampu ku luahkan hahahahahaha


n then this is jawapannya

Shahrul Abdullah Bgi me lady,u mesti fhm hati lelaki 2,n lyat chana ulahnya n u mesti jujur dgn lelaki 2..lau lelaki 2 tgl kn u,sbr ja k..dugaan allah..


Bruneilady Ceria if i dah jujur dah..n then honest lah ia jujur padaku satu saat nanti dia akan berubah trust me manusa pandai berubah2 kan..kan stay saja right..


Shahrul Abdullah Yup laky2 bleh brubh fkran,sl durg tkt n family durg pn tkt..me pn ada story,abt my kazen,my kazen ne laky2,n dgn nya janda ank 5 kh..sory to say..my kazen ne mau ma bni2 2..bt mama nya nda mau sl ia ckp byk g urg muda n dara..


Bruneilady Ceria nah u see mcm status lyke me ni tah kana pandang rendah saja not hinalah ialah sometime we have to accept akikatnyalah kann what to do but bkn ani ku kan cari jawapannya tunggu tah aku mau urg yg experience barang2 cani



No comments: