Thursday, August 5, 2010

novel ku kedua dont know apa topicnya

episod 1

cerita ini tak ada kena mengena hidup dan mati dan if ada yg terasa or tersinggung hati maafkan aku sebagai penulis secara sengaja or tak sengaja :)

Di dlm sebuah keluarga diaorang ani sangat kaya biasalah beb jutawan then hidup diaorang serba serbi ada kereta merceds ada tv plasma ada handphone changgih, pakaian up to date berlian permata pun ada tapi sayang diaorang ani mata duitan saja dan tak membimbing anak diaorang,pakaian anak diaorang seksi tertarik de bomb..mun lelaki liat beb nescaya conform air liur drg meleleh n conform terpikat biasalah anak diaorang ada hensom ada yg lawa mcm britney mcm christina pun ada mcm brad pit pun ada tapi sayang diaorang ani beb sosial terlampau sosial hehehehe

One day biasalah(kirakan malam ) c risa ni berjalan dgn kereta mewah kereta ferrari then bila ia drive dgn laju tiba2 dia terlanggar kereta milik seseorang lelaki,lelaki ani serdahana blh lah tahan pakaian nya simple but nice tapi sayang darjat diaorang bagaikan langit dan bumi...

then c rizal apa lagi keluar dari keretanya..ia ketuk cermin c risa..then c risa pun buka cermin kereta ato then conversation lyke this

Rizal:assalamualaikum
Risa:kenapa wang...
Rizal:Dang aku ani bkn apa dang... kan minta bayar ganti rugi kereta ku..ato saja
Risa:sorrylah wang bayar ja pakai duit mu sendiri..malas kan ku gantii
Dlm hati rizal ambong jua walaupun kereta mu ato kereta ferrair... mua ja lawa.. tapi hati napa one day later ada ku balas balik ada ku buat arah mu nanti sabar zal sabar...
Risa:Bah kalau nada apa hal lagi aku chaw kan berclubbing ku dulu ...

Sekali ato risa tutup cermin kereta ato then zoom ke tmpat pub biasalah beb hidup diaorang ato bebas tak tahu yg mana halal yg mana haram so contiue ah pada krg lagi hehehe sabar menanti

episod 2

Lepas c risa sampai ke pub biasalah diaorang minum arak aka nates n menari chill n enjoy then salah seorang kawannya tagur risa

kawan risa:Beb akhir jua kau dtg
Risa:Beb biasalah beb ada problem tadii...
kawan risa:problem apa??
Risa:xcident kereta...then fighting with someone guyss...
Kawan risa:Apakan ia mau??
Risa:Biasa ganti rugi...well risa ok malas kan ku kan membayar kan keretanya toh yg xcident ah..
Kawan risa:Teruk kah??
Risa:Inda plg teruk ganya terlanggar bumpernya berapa kan toh
kawan risa:Bnar plg toh tapikan risa napa tah kau inda bayar ganti rugi ato kalau ia report polis cana?
inda pedah kau kan masuk penjara?gara kes kecil ani....
Risa:Malas ku ok malass mun masuk penjara pun yg jamin my father kali ah
Risa:yang kau kan bz body pasal aku ani kenapa??
Kawan risa:bkn apa risa..aku risaukan u saja..
Risa:Eh jgn kan kau risau kan aku..aku pandai jga diri..lebih baik kau jaga dirimu sendiri..uruskan tia masalah mu sendiri...(tyme ani c risa mabuk2 overdos kan minum arak saja )
kawan risa hanya geleng2 kepala meliat perangai c risa bila tah ubah perangai c risa ato

Next episod lagi okkk.....

episod 3

Then lepas c risa ato clubbing, c risa pun drive dlm keadaan mabuk2 tanpa di sedarinya c rizal mengekori c risa sampai ke rumah risa then dlm hati c rizal owh ani rumahnya besar lagi kaya urgnya ni padan tah sombong egois alum kali ia tahu kenal buku sama ruas ani hmm napa esok aku kemari..

Then sudah sampai c risa d rumahnya ia pun katuk pintu then amahnya pun lakas2 buka pintu sekali c risa menengking amahnya..

Risa:eh bibik lambat jua buka pintu ato..mahu d pecatkah bibik(masih under mabuk alum2 ilang rasa mabuknya toh)
bibik:maaf tak sengaja..saya tertidor menunggu embak risak(ngam kah panggilan ato haha kurang pasti)
Risa:maaf2 saja kau ani..malas ku kan tengkar sama kau bibik dahlah aku punya kereta depan picak then ada seseorang ato cari pasal..ani kau lagi cari pasal sama aku..membagi malas..
bibiknya diam2 saja tak mampu melawannya..apalah dia daya utk melawan dia sedar dia sekadar hanya amah d dlm rumah itu
Risa:esok pagi bangun kan aku dlm pkl 7 kan pergi berkerja lagi
bibik:baik embak..

Then pada keesokkan paginya dlm pkl 7 c bibik membanguni risa so apa lagi risa cepat2 mandi cepat2 sarapan utk sediakan pergi ke office milik fathernya...biasalah urg arktiek...then lepas dia keluar dari rumah dia ternampak seorang lelaki menunggu d luar pagar apa lagi c risa buka gate then dia mcm kenal lelaki ato...

Risa:Engkau lagii..nada muka lain kahh
Rizal:so what??
Risa:apa lagi kau mau ani??
RizalAku mau kau bayar ganti rugi kereta ato...
Risa:Eh inda kau meratikah aku inda akan bayar ganti rugi fahammm....
Rusdy:inda ku kira.....aku mau kau bayar awal ani okk..no matter what..wahai puteri yg sombong n bongak...
Risa:what did u said??
Rizalputeri yg sombong yg penuh egois yg penuhh manja dgn harta kemewahan milik father mu.....
Risa tiba2 tampar c rusdy,apa lagi c rusdy dia pegang tangan c risa penuh dgn kuat sekali
Rizal:Kau ingat kau toh sapa ah...kau alum tahu aku ani sapa ookkk..walaupun kau kaya aku ani miskin tapi aku punya kesabaran ada batasnya.....ingat...satu saat nanti kau tahu aku sapa then kau akan menyesal seluruh hidup mu mahupun familymu ingat toh remind that words...

Sekali ato baru tah rizal melepaskan tangan c risa then c rusdy pun masuk ke keretanya then beredar tmpat di situ...then c risa apa lagi masuk di dlm keretanya then zoom ke pejabatnya then lepas ia sampai ke pejabat ato dia pun kana tanya oleh daddynya...

dady risa:Risa napa kau lambat dtg ke pejabat ari ani..
Risa:Dady..sorrylah terlambat bngun n berkelahi dgn seseorang tadi
Dady:Eh sapa dgn u kelahi ato adakah daddy kenal??
Risa:ntahlah daddy dia mau ganti rugi saja bekas accident kemarin..
Dady risa:napa kau inda bayar...
Risa:malas ku daddy biar ia bayar sendiri...
Daddy risa:Risa..risa.. bila kau kan berubah ani..
risa:Enough dady..jgn kan nasihatkan anak mu ani..nasihatkan diri daddy ok....
Daddy risa:oklah malas kan daddy berkelahi sama anak manja ani...bah daddy akan menghadiri meeting ni ok byee anak manja
Risa:Bye...

lepas dia masuk ke bilik(arah pejabatnya) so dia continue buat keraja tapi di mindanya mengingatkan lelaki ato dlm hati risa sial lah lelaki ato..kau fikir aku takut warning mu tadi ato,relaxxxx ok..ada ubi ada batas ada hari aku balas...lepas ato dia sumpah2 c rizal gara dia c risa lambat sampai ke pejabatnya
So continue pada krg ok apa akan terjadi pada c risa sempatkah dia membalas dendam terhadap rusdy ataupun c rizal dahulukan membalas dendam terhadap risa sama2 kita menantikan episod ini :)

episod 5

Then dlm beberapa hari kejadian ato dia bertekad kan jumpa c rizal then tiba2 dia terjumpa c rizal d tamu tyme ptg bersama adik risa iaitu minah tapi tyme ato c minah berjalan tmpat lain then c risa ani berjumpa c rizal then terus conversation lyke this:

Risa:Eh kau ah memalukan aku dpn urg ramai... kau cium aku...dasar lelaki inda tahu diri
Rizal:Eh kau jua terlampau egois..ego mu yg mencabar aku okkk...
Risa:siallah kau.. malas ku duli ....
Rizal:Bah chaw ku dulu... malas ku kacau urg mcm kau ani... jadi dtg gila ku krgg...
Risa:Gila??gila apa..
Rizal:Gila akan dirimu dearr..gilakan cium kau lagi...sayang
Risa:dear??sayang??cium??m
untah ku dngar...uwekkkkkk....
Tidak teragak2 lagi tanpa segan rizal cium pipi risa
Risa:Weiii ..apa lagi cium pipi ku ani.. inda ku rela ok...
Rizal:Well inilah ambil kesempatan dlm kesempitan
Risa:Eh lelaki
Riza:What??
Risa:Aku inda suka cara mu ani
Rizal:Yg kau ato canakan apa kau lakukan kereta ku pda tyme ato
Risa:Eh mengungkit jua
Rizal:So what... that my car not ur car okk
Risa:Go to the hell..
Rizal:Go to the hell jualah..

Then tiba2 adik risa minahmeliat kakaknya berkelahi sama seorang lelaki n dia pun dtg menyelamatkan pertengkaran berlaku

Minah:risa udahlah toh enough ok.. stop fighting..
Risa:toh ah lelaki ahh sasak ku liat muanya..
Rizal:owh nama nya risaa lawa ah nama ato nice name dpt ku menyebut namanya ni..
Risa:ish tak rela ok jgn tah sebut nama ku ani sebut tia nama gf mu tantu ani inda sebut namaku buang msa mu saja..
Rizal:hahahah sayang..aku nada gf ok..single available lagi..
Risa:so ada ku tanya tentang u ada gf or what
Rizal:nada plg cuma kan gtahu u saja
Rizal:By the way my name rizal
Minah:Owh my name is minah ...nice to meet u rizal
Rizal:u too
then minah n rizal pun bersalaman then tiba2 c risa tarik tangan minah
risa:jom dik pergi sini malas ku liat muanya meramaskan aku saja
Rizal:Pergilah kau sayang..aku sentiasa merindui mu..
Risa n minah pergi dari situ n risa pura2 inda dngar apa c rizal cakapan tadi but in the same time c rizal bergolak riang alangkah indahnya c risa ato menjadi miliknya satu saat nanti....menjadi milik bininya one day later...

Then lepas diaorang abis shopping d tamu diaorang pun balik ke rumah then apalagi diaorang masuk dlm bilik masing2 lepas c minah berehat d katil,dia tertanya kenapa kakaknya toh mencari masalah dgn lelaki ato padahal dia nice person hensom sadanglah not bad di katakan tapi napa kakanya toh benci liat mua lelaki ato ah hmmm tiba2 dia pun keluar dlm biliknya then dia ketuk2 pintu c risa sekali c risa suruh c minah masuk dlm bliknya

minah:eh what happen tadi ah??
Risa:lelaki ato sakit ku meliatnya sakit hati
minah: apa ia buat kakak sakit hati ani
Risa:ish pasal ia mencium aku d dpn urg ramai tyme me shopping msa kemarin ah...
Minah:what??
Risa:yeah iatah kakak benci liat muanya toh lagipun bkn sengaja pun kakak accidentkan keretanya..
Minah:then??
Risa:Ia mau tuntut ganti rugi tapi sudah kakak bayar tyme kami jumpa d shopping ato
minah:that mean ia inda mau lepaskan kakak maybe he is falling in love with u
Risa:what??eyewww malas ku ok hati ku nada perkataan words ato nada falling in love okk
Minah:whatever but i felt cato plg toh
Risa:Bah kakak kan berehat ni malas kan talk about topic cani
Minah:alright berehat tah...

Then tonight dia pun pergi clubbing biasalah jumpa kawannya c malex..

Malex:Hye beb how r u?? ok dah??
risa:Ok nyamu mikin sakit hati ku beb mendidih rasa hati ku udah ni
Malex:Woww...ato iaa....
Risa:what??
Malex:Why u mental malam ani relax lah beb chill bahh jgn over stress ni
Risa:mental yg bernama c rizal
Malex:Rizal??
risa:Ialah rizal yg lelaki tuntut aku ganti rugi
Malex:owhh rizal namanya...
malex:so apa ceritanya lagi ni
risa:u know what dia mencium aku d dpn urg ramai 2 times
malex:wowww....cayalah lelaki itu buat aku cemburu d buatnyaa
Risa:huh??ehh aku inda layan lelaki jenis low class ok if mcm kau oklah u setaraf dgn ku
Malex:hahahahahahahahahaah whatever oklah risa jom kitani minum2 ok
risa:Alright....

next episod lagi continuee mcm panjang jua ah ceta ku ani hahahahaahahahahahahah layak kau djahhhh

episod 6

Lepas dia clubbing dia sampai ke rumah then terus masuk ke bilik...then c risa pun memikirkan c rizal n c malex ...dlm hatinya'aku ani nada perasaan cinta pada malex tapi aku akui ku sayangkan ia,setiap aku ada masalah ku luahkan c malex tapi c rizal ani mcm peliklah mcm satu misteri hmm dont know what,k lah malas ku fikir dulu bab ani esok keraja lagi...

Then pada keesokkan paginya mcm biasalah taking bath taking breakfast zoom ia pergi ke tmpat keraja then after risa balik dari keraja tiba2 dia ternampak kereta c rizal...sekali ato apa lagi c risa masuk keretanya then dia mengekori rizal...then rizal meliat cermin keretanya n then dia mengenali kereta ato so apa lagi c rizal memperlahakan keretanya then dia stop d siring jalan..

Rizal:eh kenapa risa ekori aku dari belakang ani...rindukah??
Risa:rindu??uwekkkk malas ku malas ok
Rizal:So kenapa kau ekori aku?
Risa:Saja wa kenapa salahkah
Rizal:inda plg salah cuma mahu tahu kenapa
Risa:ntah kenapa me ikutan u... ingin hatiku lah kenapa....
Rizal:syg...apa kata i lanja u makan??
Risa:eh syg?? lanja makan??eyew tak ada class
Rizal:ok napa fine tolak tawaran one day u tak akan menolak tawaran ku ani i promise it

Then lepas conversation ato diaorang pun pergi ke rumah masing2 then apa lagi c risa ani selalu cari masalah dgn c rizal dah tah ia muak liat muanya tapi biasalah adat ada feeling kan mau mencari pasal iatah jadi cato hehehehehee then malamnya dia pergi tmpat as usual then mau date with malex,

risa:malex do u want jadi my bf??
malex:wowww soalan cepu emas ni
Risa;mau kah inda ni??
Malex:mau......
Risa:Now we are couple
Malex:yeah honey..we are couple now cheerss(sambil minum arak)

Then risa pun gembira tapi hatinya mcm nada rasa bercinta then tiap2 hari c risa ani sms smaa c malex tak kira siang or malam then pada suatu hari malamnya c malex ani membubuh satu pil iaitu pil khayal ke dlam minuman araknya(tyme ato c risa melayan seorang salah kawan c malex)...apa lagi terminum tia c risa then c malex bawa balikc risa ke tmpat satu hotel tanpa di sadari oleh c risa.. tyme ato lah dia ilang daranya ...tapi tyme ato c risa inda sadar then pada keesokkan arinya...dia terbngun di dapati sehelai baju nada d badannya dan di tutupi pakai selimut sekali ato ia liat c malex d sebelahnya then dia menangis lalu dia bnguni c malexx d tumbuki c malex kirakan kes mengamuk lah toh

Risa:Malexx what did u do semalam ah??
Malex:beb aku melakukan sex with u
Risa:What???sial lah kauuuu paluiii kau liang kan maruah ku palui kau malexxxx shit to the bitchhhhh
Malex:Sorry risa aku mau merasai badan mu yg seksi ato...
Risa menampar muanya lalu masuk ke tandas memakai baju nya then tergesa2 dia balik sambil ia menangis dgn apa yg terjadi tadi...dia rasa menyesal berkenalan dgn malex...dia rasa sedih rasa kecewa sangat mahkota dia terpelihara di nodai oleh seorang penafsuan iatu malex tak sangka dia mau badan c risa itu dan dia panggil texsi then dia pergi ambil kereta d tmpat pub then dia balik terus ke rumah,then masuk ke bilik sambil menangis mengenang nasib dirinya

Then after kejadian ato kan dia rasa muntah2 pening2 then dia merasa mcm kelainannya di dlm perut itu sekali dia check test pregnant tak sangka2 dia dapati postivie so dia menangis lagii dlm hati risa'mcm mana ku kan gthau parents ku..aku pregnant ni...'then ia sms c malex'malex baik kau tanggungjawap ni anak mu ah i got pregnant oleh mu'malex balas sms 'sorry beb gugurkan tia kandungan ato'risa sms balik'what??kau gila??gugurkan?? fine if u inda mau tanggung bunuh diri ja ku ni'Malex langsung nada balas msg2 so apa lagi c risa keluar dari biliknya (nasib inda ada keraja)lalu dia masuk ke dlm kereta then dia zoom ke pantai utk membunuh diri

So continue sempat kah c risa ani membunuh dirinya or adakah seseorang menyelamatkan c risa ani sama2 kita saksikannepisod 7

Then after sampai ke pantai dia pergi ke tmpat pantai itu tiba2 c rizal ada tyme ato biasalah beb mau lepangkan fikiran,lepas c risa masuk ke dlm air pantai ato tiba2 c risa lemas lalu c rizal selamatkan risa...then c rizal cpr utk menyelamatkan c risa ani so sempat c risa d selamatkan lalu c risa ani bawa ke spital utk check then tiba2 dia check d spital lalu doktor said

Doktor:tahniah cik..isteri awak mengandung
Rizal:ah??mengandung??(dlm
terkejut)
Doktor:Yup
Rizal:Terima kasih doktor...
doktor:Sama2 saya sarankan isteri awak berehat bnyk2 ok...
Rizal:insyallah doktor

then lepas doktor check c risa lalu c rizal masuk bilik wad menjenguk keadaan c risa then conversation lyke this

Rizal:risa u are pregnant..but where is ur hubsand??bila kau kahwin??
Risa:Act i kana rogol oleh c malex my friend
Rizal:What??(dia sempat berucap)
Risa menangiss....
Rizal:lalu dia bertanggung jawap atas kandungan ani??
Risa geleng2 pala lalu dgn rela hati rizal bertanggung jawap atas kejadian ini
Rizal:ok saya akan bertanggungjawap dlm hal ani ok
Risa:What??
Rizal:yupp
Risa:But....
Rizal:no but but sygg..me rela bertanggung jawap dlm kejadian ini
Risa menangis sebak alangkah indahnya kan kalau c malex mcm c rizal tapi ntahlah dah takdir dia pertemukan rizal di pantai ato mun inda ilang nyawa nyamu.....

Then lepas diaorang keluar dari spital c rizal menghadapi dpn2 parents c risa...then risa terus terang arah daddy n mummynya but mummynya inda masuk campur dlm hal ani yg kuasa fathernya saja so fathernya said lyke this

dady risa:What??u got pregnant??
Risa:yeah daddy
Daddy risa:then this is ur bakal hubby mu??
Risa:Yup daddy
daddy risa:no..daddy inda suka status low class ok i want status lyke high class
Risa:But daddyy plss lah restui kami bernikah daddy
Daddy risa:i said no no okk
Risa:Fine ok kalau mcm ato terplg pada daddy now i want go out in this houseee..
Daddy risa:Ok lau ato kehendak mu keluar lah satu sen pun daddy inda bagi kau duit okk...
Risa:Fineee.....

Apa lagi risa n rizal pun keluar lah dari rumah c risa ato,then after that barulah c rizal bawa ia pergi ke rumah rizal,rumah rizal ani serderhana saja biasalah bkn urg kaya abis pun...then c rizal ada mama yg cukup memahami sifat c rizal ani so mamanya bertanya arah rizal anak sapa d bawanya toh

mama rizal:Rizal sapa ni lai
rizal:ma ani bakal menantu mama...
mama:wah akhirnya rizal kahwin dgn perempuan idaman rizal iye..
Rizal:heheheehe biasalah ma anak mummy....
mama rizal senyum liat keadaan c rizal itu...
mama rizal:so persediaan utk bersanding sudah ada kah??
Rizal:alum lagi ma,ma blh ia tdur sini kah ma..
mama rizal:blh ada lagi bilik kosong yg inda berpakai..
Rizal:thanks ma..pasal persediaan perkahwinan ato mama ja uruskan me ok2 aja
mama rizal:bahh....bila kamu kahwin ani??
Rizal:krusus dulu ma krusus nikah then lepas selesai krusus baru tah kami kahwinn...
mama rizal:bah...

Then lepas c rizal menunjukkan bilik kosong arah c risa so risa masuk dlm bilik then c risa pun berterima kasih kepada rizal..then rizal pun masuk bliknya kan berehat risa pun sama..dlm hati rizal'akhirnya aku mendapat mu risa ku sayang dan akhirnya engkau jadi milikku dan anak mu ato akan ku jga dia sebaik mungkin insyallah terima kasih tuhan akhirnya aku dpt jodoh bersama urg yg ku cintai' manakala dlm hati risa'hmm not bad this house penuh kasih sayang bkn mcm familiku terutama daddy n i terkejut mereaksi meliat mua mama rizal sporting alangkah indahnya mun mama ku cato dpt backkup ku tadi tapi ternyata mama pun diam2 saja napalah aku redha saja apa yg terjadi..mana tahu ada hikmah d sebaliknya

episod 8

pada keesokkan arinya c rizal bnguni risa utk sembhyang subuh...then dia ketuk2 pintu bilik risa...then risa pun buka pintu bilik itu....then conversation

Rizal:Assalamualaikum
risa mengosok matanya
Rizal:hye syang..dah bngun??
Risa senyum2 saja...then c rizal mengajak c risa ani sembhyang subuh berjemaah bersama2 ..then risa pun terkajut dia belum pernah sembhyang n belum pernah mengaji so risa pun terus terang arah rizal
Risa:Dear..me terus terang arah u..selama ani me inda pernah sembhyang malahan mengaji pun inda pernah
Rizal:its ok dear me ajar u ok mcm mana

So rizal pun mengajar risa berwuduk..then mengajar sembhyang subuh then lepas ato mengajar sembhyang taubat...then selepas selesai risa bersembhyang n dia pun berdoa memohon allah memaafkan dia'ya allah ampun kan aku ya allah,sebagai manusia aku terasa khilaf ya allah,aku bnyk berdosa terhadap mu...sampai aku lupakan pada mu ya allah,aku hanya insan yg lemah dan aku harus hadapi dugaan ku yg akan dtg...dan terima kasih ya allah..aku pertemukan c rizal..dia ialah semangat ku tapi....kenapa dia sanggup mengorbankan demi aku ya allah....(sambil air mata dia mengalir)...dan aku berusaha utk mencintai dia ya allah aku terima apadanya 'Selepas risa berdoa dia pun lipat tikar sembhyang n lipat telkung n kain sembhyang then dia berterima kasih kepada rizal then rizal senyum2

Rizal:udahlah syg perkara yg berlalu biarlah berlalu binalah hidup baru..dan pasal anak itu jgnlah kau hiraukan aku akan jaga dia sperti anak ku sendiri....
Risa mengalir air mata......
Risa:Tapi kenapa zal kau buat terhadap ku selama ani..
Rizal:Pasal aku sayangkan kau risa aku cintakan kau pada tyme kitani terserampak d kadai ari itu...then maafkan aku risa..aku mencium mu d khayalak urg ramai bkn apa egois mu tercabar seorang lelaki ini...aku insan yg tak sempurna risa...tapi maaafkanlah aku....
Risa:Aku maafkan engkau..aku pun jua maafkan aku rizal terhadap apa yg aku lakukan terhadap mu selama ani...
Rizal senyum2 n dia pun memaafkan c risa,so lepas risa selesai berckp apa lagi c risa pun tolong apa patut d buat rumah rizal itu...then tiba2 mama rizal berckp sama risa

Mama rizal:risa...mama tanya sikit blh??
risa:Blh makcik..
Mama rizal:jgn tah panggil makcik panggil ja mama
Risa:baiklah mama..
mama rizal:Hmmm kau bnar2 cintakan rizal??kau ikhlas dia toh jadi suami mu??
Risa:sebenarnya mama...aku......aku....
Mama rizal:napa risa...
Risa:hmmmm aku ni mama serba salah mama...
Mama rizal:knapa? apa yg engkau buat serba salah itu...
Risa:hmm mama terus terang saya mengandung ma
Mama rizal :apa??
Risa:iye ma..saya mengandung tapi ma yg perlakukan dosa kawan ku bkn rizal ma...
mama rizal:owhhh tapi napalah aku kenal sifat rizal itu dia melakukan atas dia sayangkan padamu lagipun setiap hari dia cerita padamu selaku mama hanya mampu nasehat kan dia dan satu saat nanti dia akan pertemukan dirimu then mama harap buangkanlah egois mu itu...
Risa:ma...insyallah ma....(mengalir air mata lagi sekali)

Continue lagi sob sob sedih lah
episod 9

Then lepas sebulan diaorang pun krusus nikah then sebelum diaorang krusus satu ja masalahnya ialah mcm mna kan sain bapa c risa ani so ia msg adinya c minah then ia balas msg risa'bah aku blh tolong dlm hal ani ok yg penting anak kakak ato selamat dan dpt berbin bapanya'then risa msg'terima kasih minah hanya tuhan mampu membalas jasa mu'then c minah msg c risa'kitani jumpa ok n then bawa surat ato ok'risa msg minah'bah terima kasih' then after that one day dia pun bawa surat utk sainkan fathernya then dia bagi c minah so planning c minah adalah exsen surat ato urgent kan minta sain fathernya padahal surat krusus sama surat saksi then keesokkan paginya c minah apa lagi suruh fathernya sain lah then fathernya pun sain tanpa baca surat ato then alhamdulilah semuanya berjalan lancar....then ptgnya minah msg kakaknya'kak bah udah toh father sain ah'risa balas'teirma kasih minah..'then malamnya diaorang pun jumpa then c minah pun menegur perubahan kakaknya toh

Minah:kak since bila kakak ani bertudung??
risa:masa me kenal rizal dia membimbing kakak ke jalan yg banar
Minah:alhamdulilah kak....
Risa senyum2 dan risa peluk minah then minah said
minah:kak jgalah diri jgalah kesehatan n jgalah anak ato ok
Risa:insyallah minah insyallah....
minah mengalir air mata then lepaskan pelukan then diaorang pun bersalaman then lepas ato risa pun balik ke rumah rizal then dia bagi surat krusus nikah dan surat saksi....

pada keesokkan paginya diaorang pun krusus selama 3 hari then after krusus family rizal sibuk2 utk menyediakan persiapan persandingan rizal then pada hari ahad diaorang pun bersanding dan sah menjadi bakal suami dan isteri.....

Lepas sembilan bulan lahirlah seorang anak perempuan namanya umaiyahh yg d berikan oleh rizal dan tanda syukur semua akhirnya selamat....then after that berpantang larang lah isterinya ni then lepas selesai berpantang larang tiba2 ada msg c minah'kak bapa kak...'sekali risa balas msg'kenapa bapa...'minah'bapa sakit kuat'sekali risa balas'ya allah.. bah esok kakak lawat' then risa ani pun gtahu lakinya

Risa:bang esok kitani lawat daddy ah
rizal:bah tapi abg takut dgn satu perkara
Risa:apa dia..
Rizal:krg dia halau kitani lagi...
Risa:insyallah nada apa2 toh abg...tawaka saja


pada keesokkan nya diaorang pun melawat fathernya then lepas diaorang sampai ke rumah risa,c risa mencari bapanya d dlm bilik kamar father n mummynya then tiba2 risa peluk fathernya mengalir air mata terus(tyme ani rizal d bawah rumah saja(ruang tamu) malas lah ia naik takut fathernya inda sudi tengok rizal:
Risa:bapa dah sehat ke??
Dady risa mengganguk tanda dia sehat tapi sebenarnya ajal dia tak lama lagi
dady risa:Risa maafkan bapa nak...
Risa:saya dah maafkan pa....
Dady risa:ani cucu papa??
risa:iye pa ni umaiyah ...
Dady risa:cute nya mcm emak dia n nini dia
Risa pun menangis terharu meliat keadaan bapanya ni
Dady risa:risa tinggallah d sini sepi tanpa dirimu...
Risa:insyallah pa bawa berehat iye...
then daddy dia pun berehat dan risa pun keluar dari biliknya then tiba2 mamanya marah arah risa..

Mama risa:Ani risa kau tah punya pasal ni gara2 kau... dia sakit tenat..
risa:ma..bkn aku mahu terjadi apa yg berlaku terhadap diriku ma...
mama risa:udahlah risa kalau dia mati...jgn lah kau tinggal d sini fahamkah??
risa:tapi ma bapa suruh ku tinggal d sini...
mama risa:tak blh bantah ckp mama ani okk k...kalau mama suruh kau tak blh tinggal di sini tak blh lah
risa mengalir air mata lagi....then apa lagi risa sama rizal keluar rumah dari situ dan dia bertekad tak nak mahu dtg ke rumah itu lagi.....

Then maybe krg last episod kali heheheheeh so nantikan saja ok.....
episod 10

lepas kejadian itu dia pun bina hidup baru dan tak mau dtg rumah itu lagi(rumah risa) Then pda keesokkan arinya dia terserampak kawannya yg selalu pergi ke clubbing then dia pun menegur kawannya itu

risa:Assalamualaikum....
kawan risa:waalaikumusalam risa....
kawannya pun berpelukkan sama risa
Risa:apa khbarnya??
Kawan risa:khabar baik..wow u look different ah...
Risa senyum2 biasalah semua manusia pandai berubah right buang yg keruh ambil yg jernih...
Kawan risa:bguslah...u know c malexx dia kana tangkap coz dia mengedar dadah...
Risa:what??
Kawan risa:au risaa..lama dah since u jrg ada clubbing...
Risa:owhh
kawan risa:oklah risa i chaw dulu byeee
Risa:bye....

Then dia pun melawat malexx bersama umaiyahh dan sampai dia di dlm penjara..malex menangis meliat umaiyah udah dewasa dan pandai bertutur cakap...then malex pun terharu c risa ani berubah....

Risa:malexx ani anak kitani malexxx
Malex:namanya sapa risa??
Risa:umaiyah malexx...
Malex:sedapnya nama itu sapa bagi risa
Risa:rizal bapa angkatnya
Malex:owh alangkah indahnya dia sanggup bertanggung jawap semua apa yg ku lakukan terhadap mu risa..aku minta maaf risa...
Risa:aku dah memaafkan kau malex....sebagai umat islam inda payah balas dendam rusak binasa saja kan so aku memaafkan mu..hanya satu ku pinta...balik lah ke pangkal jalan....
malex:insyallah risa akan ku cuba sedaya upaya....
Risa:umaiyahh salam toh bapa mu
umaiyah pun tak bantah dan mengerti dan dia terus bersalaman dgn bapanya yg sebenarnya...

lepas balik dari penjara then terusk dia balik rumah rizal then c risa pun cerita segala apa yg terjadi terhadap risa arah anaknya umaiyah so umaiyah tanda mengerti then dia berkata dlm hatinya'wah untung bapa ku ada dua terima kasih ya allah'then umur umaiyah mikin hari mikin mengingkat so tiba saatnya c rizal gtahu umaiyah tentang mama risa so dia cerita tentang segalanya then risa pun berckp dgn rizal

Risa:abg mama inda akan terima c umaiyah ni abg...
Rizal:trust on me ok....
Risa:okk...abg terserah lah tapi hatiku tertutup utk ke rumah d sana biarlah pengganti umaiyah mana tahu terbuka pintu hati mama...
Rizal:insyallah

Then pada keesokkan harinya umaiyah pun pergi ke rumah nininya(mama risa) then tiba2 mama risa buka pintu dan dia mcm mengenali budak ini then conversation lyke this

umaiyah:assalamualaikum
mama risa:waalaikumusalam(lawa ah budak ani seolah2 ku kenal budak ani)
Umaiyah:nini ani umaiyah nek anak rizal nek...
Mama risa:ya allah cucu aku.....
then diaorang berpelukan then
Mama risa:mana mama mu umaiyah??
umaiyah:mama d rumah nini rizal
mama risa:suruh dia dtg kemari ok...
umaiyah:insyallah nini...

Then lepas diaorang masuk dalam ke rumah diaorang pun berbual2 then lepas ato baru umaiyah balik then ia gtahu neneknya dah terima umaiyah dan conversation lyke this

Risa:alhamdulilah nenek dah terima mu
umaiyah:ma..nenek suruh kitani tdor sana
Risa:ato tanya bapa mu...
umaiyah:pa blh tak kitani tdor sana..
rizal:blh..tak salah...
Umaiyah:ma..nenek laki dah tak ada d dunia dia dah meninggal..
Risa:apa umaiyah..nenek laki tak ada lagi??
Umaiyah:iye ma kerana dia sakit kuat
Risa:innalillah(tiba2 mata risa mengalir)

Then lepas itu pada keesokkan arinya diaorang pun pergi ke rumah mama risa then diaorang berpelukkan dan akhir sekali berdamai lah diaorang n ceta ani pun saja2 plg ku buat nii utk mereleaskan tension hehehehehehe n enjoy it ah sampai episod 10 saja ku ni mampu hahahaha pasal aku pening actnya novel sapa harus ku kan baca so singgan sini saja dulu

No comments: