Tuesday, November 22, 2011

DOA UNTUK SUAMI DARI ISTERI SOLEHAH: Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Kau ampunilah dosa ku yang telah ku buat
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yang
tiada terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental dan fizikal
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala
cabaranMu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan Ya Allah
Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu di Arash
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus
bersamanya
Sekiranya suami ku ini adalah suami yang akan
membimbing tanganku dititianMu Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala
perbuatannya
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di
Jannah Mu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan
tawaduk akan segala perintahnya Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik
untukku di DuniaMu
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari
menyakiti perasaannya Sekiranya..
suami ku ini jodoh yang dirahmati oleh Mu maka
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala
kerenah dan ragamnya Tetapi Ya Allah...
Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk
diriku seorang
Kau tunjukkanlan aku jalan yang terbaik untuk aku
harungi segala dugaan Mu
Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia Mu..
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus
membimbingnya..
Sekiranya suami ku tunduk terhadap nafsu yang
melalaikan..
Kurniakanlah aku kekuatan Mu untuk aku memperbetulkan keadaanya
Sekiranya suami ku menyintai kesesatan
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya
keluar dari terus terlena Ya Allah...
Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik
untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan
dan ketelanjuranku
Sekiranya aku tersilap membuat keputusan.. Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku
sebagai
isteri..
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhirat
Mu Sekiranya aku engkar dan derhaka Berikanlah aku
petunjuk kearah rahmat Mu Ya Allah sesungguhnya aku lemah tanpa
petunjukMu..
Aku buta tanpa bimbinganMu..
Aku cacat tanpa hidayahMu..

No comments: