Sunday, November 20, 2011

Perempuanku Pencinta Ilahi

Perempuan yang ku kasihi

Adalah pencinta Tuhan Nya…

Yang mengalir cinta

Takut dan harap

Ia menguasai perjalanan hidupnya

Setiap mata sehingga dia memanggilnya

Perempuan yang aku rindui

Adalah perempuan baik diwajahnya

Terpancarnya Sinar Nur Illahi…..

Lidahnya basah dengan Dakrullah

Disudut hati kecilnya

Senantiasa membesarkan Allah

Perempuan yang aku cintai

Menutup auratnya dari pandangan

Mata ajnabi

Kehormatan dirinya lebih mahal nilainya

Biarpun namanya tak terkenal dibumi

Tetapi dilangit ia disanjung tinggi

Perempuan yang aku sayangi

Bersyukur dengan apa yang ada

Sabar dengan apa yang tiada

Cinta kepada hidup yang sederhana

Yang tidak bermata dunia…..

Perempuan yang aku sukai

Adalah sejuk mata memandang

Dan terlihat keluruhan akhlaknya

Menjadi sumber ketenangan jiwa

Bila hati bergelora…..

Perempuan yang aku idami

Adalah yang mengingatkan hatiku

Kepada Ar-rahman, Ar-rahum

Bila Rohku melupai janji pada Illahi

Perempuan yang aku sanjungi

Menjadi api pada dirinya sendiri

Menjadi pelita kepada bakal-

Putera-puteri untuk meneruskan

Perjuangan di kemudian hari….

No comments: