Sunday, November 20, 2011

Aku Damba Seorang Pencinta Setia

Saat aku mulai mencintai seseorang

aku ditinggalkan

Saat aku sangat mengharapkannya

dia menghilang

Ketika aku mulai merasakan bahagia

aku dicampakkan

Ketika aku sangat memerlukannya

dia memilih yang lain



Aku bertanya pada Tuhan : “Yaaa.. Tuhan.. Kenapa semua yang aku inginkan tidak mampu aku miliki????”

Tuhan menjawab : “…Kerana kamu tidak pernah merasa yakin memilikinya”

Aku kembali bertanya : “….Tapi mengapa pada saat aku bahagia dia meninggalkanku?”

Tuhan : “…Kerana kamu tidak pernah memahami apakah dia bahagia bersamamu”



Tuhan :

” Aku tidak akan memberikan pasangan yang baik untukmu, jika kamu masih kasar”

“Aku tidak akan memberikan pasangan yang setia untukmu, disaat kamu selalu mencari yang terbaik”

“Aku tidak akan menganugerahkan seseorang yang sabar bagimu sedangkan kamu masih ego”

“Aku akan memberikan pasangan yang sesuai untukmu, maka perbaikilah dirimu sesuai dengan apa yang kamu inginkan dari pasangan hidupmu”





Selalu aku berdoa kepada yang Maha Esa

moga dikurniakn seorang insan dijiwa

tempat untuk ku curahkan segala rasa

perasaan yang tersimpan seribu satu makna



dikala aku keseorangan

dia penghibur dan jua peneman

hati yang satu tidak kesepian

duka dan lara tiada keresahan



Ya Allah…

TIDAK KU PINTA YANG MENAWAN

TIDAK KU HARAP YANG HARTAWAN

BUKAN JUA KERNA KEDUDUKAN

CUMA KU DAMBA INSAN YANG SEPADAN



Kasihnya sejati bukan keterpaksaan

biarpun derita yang menjadi rintangan

ketulusannya yang tiada bandingan

tercipta ayu indahnya peribadi insan…



” …Yang penting bukan siapa pasanganmu semasa kau nikahinya tetapi siapa dia setelah menikah denganmu. Jadi, janji Allah bahawa lelaki yang baik untuk wanita yang baik bukan hanya berlaku pada awal pernikahan, tetapi di pertengahannya, penghujungnya malah sepanjang jalan menuju Syurga “

No comments: