Monday, July 4, 2011

cermin diri sendiri


sesetengah abad aku kembara dalam ruang kehidupan
yang luas dan berdandan yang indah dan mempesona
yang terukir sejuta warna malah juga yang sukar dan mencabar
yang kutiti penuh sabar buar mencari diri sendiri buat menbina tapak berdiri
dalam dunia beranjau dan berduri...

Akhirnya kutemui diriku dalam usia yang hampir dimamah tua dalam dan kenangan meniti sepanjang jalan
setiap liku kehidupan.
kini aku menatap wajahku dama cermin kehidupan
aku mengenal diri dalam cermin peribadi dan aku menemui diriku
untuk pertama kali,kami pun saling menyapa dalam detak jantung yang seirama

Tuhanku,aku melihat diriku paling daif di depanMU inilah aku dalam baki usia entah berapa jumlahnya
aku sekarang menyerah,aku sekarang pasrah di bawah kuasaMU yang Maha Agung

No comments: