Wednesday, July 20, 2011

cinta ibarat rama2 dari pakar dairi hati

Makin kau kejar, makin ia menghindar…



tapi bila kau biarkan ia terbang…

ia akan menghampirimu disaat kau tak menduganya…

cinta bisa membahagiakanmu tapi sering pula ia menyakiti…



tapi cinta itu hanya istimewa

apabila kau berikan pada seseorang yang layak menerimanya.



jadi….tenang tenang sahaja, jangan terburu-buru hingga kau bisa memilih yang terbaik…





Untuk kalian yang ……RAGU – RAGU DENGAN PERNIKAHAN… Cinta bukanlah perkara menjadi “ORANG SEMPURNA” untuk seseorang. Pernikahan adalah keseimbangan dan kesempurnaan apabila dua insan bersama, dia miliki sesuatu tetapi kau tidak. Begitulah sebaliknya, saling melengkapi.Itulah SEMPURNA.

Untuk kalian yang……. PLAYBOY / PLAYGIRL… Jangan katakan “AKU CINTA PADAMU” bila kau tidak benar-benar peduli padanya. Jangan bicarakan soal perasaan -perasaan itu bila tidak benar – benar ada. Jangan kau sentuh hidup seseorang bila kau berniat mematahkan hatinya. Jangan menatap kedalam matanya bila yang kau katakan cuma DUSTA. Hal paling kejam yang bisa dilakukan ialah membuat seseorang jatuh cinta, padahal kau tidak berniat sama sekali untuk menerimanya saat ia terjatuh….

Untuk kalian yang……… SUDAH BERNIKAH… Kalau Cinta jangan katakan “INI SALAHMU !” tapi maafkan aku ya? Bukan ” KAU DIMANA?! ” melainkan “AKU DISINI,KENAPA? “Bukan “BOLEHKAH BEGITU!?” tapi “AKU MENGERTI “Dan bukan “CUBA, SEANDAINYA KAU…. ” akan tetapi “TERIMA KASIH YA, KAMU BEGITU….”



Untuk kalian yang…… PATAH HATI… Sakit patah hati bertahan selama kau menginginkannya dan akan menghiris luka sedalam bila kau membiarkannya.Cara mengatasinya ialah bukan dengan kau membiarkannya sahaj, tetapi ambil pengajaran dan berfikir rasional dengan hikmah dan membina kekuatan dalaman.



Untuk kalian yang…….. BELUM PERNAH JATUH CINTA… Bagaimana kalau jatuh cinta : Mahu jatuh, jatuhlah tapi jangan sampai terjerumus, tetaplah konsisten tapi jangan terlalu “PERASAN BAGUS”. Cintai dengan kesederhanaan, jika belum siap cintai dalam diam. Sekali kau jatuh cinta, biarlah cinta itu cinta yang bermakna yang membawa kepada kebahagiaan.

Untuk kalian yang……… INGIN MENGUASAI… Hatimu patah melihat yang kau cintai berbahagia dengan orang lain, tapi seharusnya akan lebih sakit mengetahui bahawa yang kau cintai itu ternyata tidak bahagia bersamamu.

Untuk kalian yang……… TAKUT MENGAKUI CINTA… menyakitkan bila anda putuskan hubungan dengan seseorang. Malah lebih sakit lagi bila seseorang memutuskan hubungan denganmu.Tapi cinta paling menyakitkan bila orang yang kau cintai sama sekali tidak mengetahui perasaanmu terhadapnya.



Untuk kalian yang……… MASIH BERTAHAN MENCINTAI SESEORANG YANG SUDAH PERGI… Hal menyedihkan dalam hidup ialah bila kau bertemu seseorang lalu jatuh cinta,hanya kemudian pada akirnya kau menyadari bahwa dia bukanlah jodohmu. Dan kau telah mensia-siakan bertahun-tahun untuk seseorang yang tidak layak. Jika sekarang dia tidak inginkanmu, selamanyanya juga dia bukan milikmu. Maka biarkan ia pergi dan lupakan…..

No comments: