Friday, July 22, 2011

doa buat bakal isteri dan suami :)

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim

Kau ampunilah dosa ku yg telah ku perbuat



Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yg



tiada terbatas



Kau berikanlah aku kekuatan mental dan



fisikal



Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan



Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista



Kau kuatkanlah semangatku menempuhi



segala cabaranMu



Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan





Ya Allah

Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu

diArash

Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk

terus bersamanya

Sekiranya suami ku ini adalah suami yg

akan membimbing tanganku dititianMu

Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha

atas segala perbuatannya

Sekiranya suami ku ini adalah bidadara

untuk ku di Jannah Mu

Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan

tawaduk akan segala perintahnya

Sekiranya suami ku ini adalah yang

terbaik untukku di DuniaMu

Peliharalah tingkah laku serta

kata-kataku dari menyakiti perasaannya

Sekiranya suami ku ini jodoh yang

dirahmati olehMu

Berilah aku kesabaran untuk menghadapi

segala kerenah dan ragamnya

Tetapi Ya Allah



Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan



untuk diriku seorang



Kau tunjukkanlan aku jalan yg terbaik



untuk aku harungi segala dugaanMu



Sekiranya suami ku tergoda dengan



keindahan dunia Mu



Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus



membimbingnya



Sekiranya suami ku tunduk terhadap nafsu



yang melalaikan



Kurniakanlah aku kekuatanMu untuk aku



memperbetulkan keadaanya



Sekiranya suami ku menyintai kesesatan



Kau pandulah aku untuk menarik dirinya



keluar dari terus terlena



Ya Allah

Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik

untukku

Kau juga yang Maha Mengampuni segala

kesilapan dan ketelanjuranku

Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan

Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai

Sekiranya aku lalai dalam

tanggungjawabku sebagai isteri

Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan

diakhiratMu

Sekiranya aku engkar dan derhaka

Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu

Ya Allah sesungguhnya



Aku lemah tanpa petunjukMu



Aku buta tanpa bimbinganMu



Aku cacat tanpa hidayahMu



Aku hina tanpa RahmatMu



Ya Allah

Kuatkan hati dan semangatku

Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu

Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami

Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu

Bimbinglah aku menjadi isteri Soleha

Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala



harapan



Kerana aku pasrah dengan dugaanMu



Kerana aku sedar hinanya aku



Kerana aku insan lemah yg kerap keliru



Kerana aku leka dengan keindahan duniamu



Kerana kurang kesabaran ku menghadapi



cabaranMu



Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu

Ya Allah Ya Tuhanku…

Aku hanya ingin menjadi isteri yang

dirahmati

Isteri yang dikasihi

Isteri yang solehah

Isteri yang sentiasa dihati

Jadikanlah Daku Srikandi



Penyejuk Di Mata..



Penawar Di Hati..



Di Dunia Dakulah Penyeri



Di Syurga Menanti Daku Bidadari……

Amin, amin Ya Rabbal Allamin..

No comments: