Monday, July 25, 2011

sajak cinta i like ittttt

Malam ini aku memikirkanmu lagi,nafasku menjadi sesak,jantungku berdegup kencang,nadiku berlagu sepi,Jiwaku kosong,mataku kabur kerana air mata yang mengalir sayu...

Ingin sekali rasanya aku menjerit di puncak gunung,melaungkan betapa dalamnya rinduku padamu,melaungkan begitu gilanya cintaku padamu,agar kamu tahu bagaimana tersiksanya,memendamkan perasaan bertahun lamanya...

Wahai angin...bantulah aku,sampaikanlah salam rinduku padanya,yang tidak pernah terucapkan,agar dia tahu aku merinduinya di sini,wahai sang burung...tolonglah aku,berkicaulah dengan merdu,supaya dia mengerti bait-bait cinta,yang sudah tersusun indah untuknya...wahai hujan,aku berharap,turunlah dengan gerimis,agar dia tahu betapa sunyinya aku di sini,tanpanya...wahai pelangi,mintaku,bersinarlah setelah hujan lebat berlalu,supaya dia tahu sesungguhnya aku di sini,masih berharap dihatinya...

Ya Allah,aku memohon,aku merayu,aku bersujud padamu,jatuhkanlah hatinya padaku,agar aku akan menjadi sesuatu yang halal baginya,agar aku bisa melewati waktu-waktu yang tersisa kini dengannya,Ya Allah,sekiranya dia bukan tercipta untukku,jauhkanlah aku dengannya,agar aku tidak terus membuang waktu yang amat suntuk ini,untuk terus berharap...

Ya Allah,Sekiranya waktuku telah habis,aku mohon padaMu,tolonglah simpan rahsia ini sebaik-baiknya,kerana hanya ENGKAU sahaja yang tahu,rahsia yang paling indah seumur hidupku...

Duhai pujaan hatiku sayang,mungkin kamu tidak pernah akan tahu sajak ini dicoret khas buatmu,cuma satu yang aku mahu kamu mengerti,kamu terlalu sempurna untuk aku dekati,maafkan andai aku tidak sempurna,tetapi mengertilah kamu wahai lelaki kasayanganku,sesungguhn

No comments: