Monday, July 18, 2011

tidak bersependapat

Ada sepasang suami isteri tidak pernah bersependapat dalam banyak hal. Si isteri selalu merungut kepada suaminya disebabkan tidak pernah menyetujui apa juga cadangan yang dibuatnya dan disuatu hari, si isteri berkata kepada suaminya.

Isteri: "Abang tak pernah ikut kemahuan saya! Semua cadangan saya tak pernah abang nak setuju!"

Suami: "Tak semua, ada juga yang abang setuju."

Isteri: "Tak ada! Selama kita kahwin, belum pernah lagi abang ikut kehendak saya!"

Suami: "Tentu ada. Cuma tidak kena pada tempanyat."

Isteri: "Cuba abang cakap, apa kemahuan saya yang abang akan ikut?"

Suami: "Baiklah. Katakan ada dua buah bilik untuk menumpang tidur, setiap satu bilik masing-masing ada seorang lelaki dan seorang wanita. Jadi, bilik yang mana satu awak akan tumpang tidur?"

Isteri: "Sudah tentulah saya akan tumpang tidur dibilik yang ada wanita. Takkan saya masuk bilik yang ada lelaki pula?"

Suami: "Ha! Saya pun akan masuk kebilik yang ada wanita. Kan saya setuju dengan awak."

Isteri: "@#$%&!"

No comments: